پروپوزال چیست؟
پیشنهادها همان چیزی است که به نظر می رسد، درست است؟
در ایران پیپر دستورالعمل های کاملی برای نوشتن پروپوزال وجود دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، پروپوزال یک ایده پیشنهادی را پیشنهاد می کند و شواهد و مستنداتی را برای حمایت از ایده ارائه می دهد.
علیرغم کاربرد گسترده آن در معاملات تجاری و اقتصادی، دامنه کاربرد پروپوزال فراتر از این دو زمینه است. در محیط های حرفه ای و شخصی، دانشجویان و محققان از پروپوزال استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
نوشتن جمله اول کمی طول می کشد، اما بیشتر کار از قبل انجام شده است. برای نوشتن یک پروپوزال موفق، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پروپوزال چیست؟
این پیشنهاد قصد دارد خواننده را متقاعد کند که دنبال کردن یک ایده خاص ارزشمند است یا برعکس، دنبال کردن آن ایده عاقلانه نیست. برای انجام این کار باید همتای خود را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ یک صاحب کسب و کار احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پیشنهاد خود تأکید می کند. در برخورد با مسئولان بهتر است تاکید کنید که ایده شما از حمایت مردمی برخوردار است.
2. خودتان تحقیق کنید
پروپوزال چیست؟
استناد به شواهد و داده های دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها را در نظر بگیرید.
3. قبل از نوشتن
پروپوزال چیست؟
قبل از شروع نوشتن، جمع آوری ایده های مختلف و طوفان فکری مهم است. هنگامی که چندین ایده خوب دارید، نحوه سازماندهی ایده های خود را انتخاب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پروپوزال چیست؟
نسخه اول هرگز نباید پذیرفته شود. پیشنهاد خود را بخوانید و از یک دوست یا همکار قابل اعتماد بازخورد بگیرید. نسخه دوم باید این نظرات را در خود جای دهد.
اجزای اصلی یک پروپوزال
پیشنهاد شما ممکن است برای حذف یا اضافه کردن قطعات تغییر یابد. به طور کلی، بخش های پروپوزال شما، جدای از مقدمه و نتیجه گیری، به این صورت خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پروپوزال چیست؟
مقدمه پیشینه پروپوزال را تشریح می کند و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند معرفی می کند.
راه هایی وجود دارد که این بخش برای پروپوزال بسیار مهم است. موضوع باید برای مخاطبان توضیح داده شود و دلیل اهمیت آن چیست. موثرترین راه برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب است.
پیشنهادها معمولا برای حل یک مشکل نوشته می شوند. در این مورد باید بر مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا این پیشنهاد را برای آنها بازاریابی کنید.
2. پیشنهاد
پروپوزال چیست؟
این قسمت هدف را مشخص می کند. شما باید این بخش را کوتاه و دقیق نگه دارید. برای این بخش، اگر پیشنهاد کوتاهی دارید، نباید از چند خط بیشتر استفاده کنید. نیازی نیست جزییات مربوط به نحوه اجرای آن را در این بخش درج کنید.
3. برنامه اجرایی
اگر پیشنهادی به شما بدهم، باید چه کار کنم؟ چه چیزی آمادگی شما را به مخاطب ثابت می کند؟ در اینجا باید نحوه اجرای پیشنهاد را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای برنامه خود هستید. شما باید بر ویژگی هایی تأکید کنید که شما را برای این کار واجد شرایط می کند.
بجزئیات
اگر می خواهید نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک و تسلط دارید، باید داده ها و اطلاعات کافی را در این بخش نمایش دهید.با این حال، شما باید از خسته کردن مخاطب با جزئیات بیش از حد فنی اجتناب کنید.
ص. پیش بینی
در نظر گرفتن و پیشبینی موانع و مشکلات احتمالی به مخاطب نشان میدهد که همه جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کردهاید.
4. عملی بودن
پروپوزال چیست؟
یک پیشنهاد عملی و عملی باید نشان داده شود. در طرح خود، می توانید از تجربیات قبلی برای تأکید بر امکان اجرای این پروژه به طور مشابه استفاده کنید. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، روی آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
در این صورت می توانید توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما باعث افزایش بهره وری شرکت می شود.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. هدف از این بخش، تکرار مزایای پیشنهاد است، بنابراین ممکن است تکراری و کمی اضافی به نظر برسد. هدف شما در این بخش این است که قضیه را در ساده ترین شکل آن خلاصه کنید.
این قسمت را متفاوت از مزایای Proposal بنویسید.
6. منابع مورد نیاز
پروپوزال چیست؟
علاوه بر این، تهیه این قسمت بسیار ساده است. پیشنهاد شما به چه منابعی نیاز دارد؟ علاوه بر منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) زمان نیز منبع مهمی است.
7. مقدمات انجام شده است
حتما تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید. وقتی نوبت به ارسال کارتان برای کلاس میرسد، هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای قبولی (یا گرفتن نمره بالاتر) خواهید داشت.
8. نتیجه گیری
پروپوزال چیست؟
در مقدمه خود به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید. اگر در مقدمه خود به تاریخچه اشاره نکردید، یک مرور مختصر ارائه دهید. می توانید به طور خلاصه تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال نوشتن مقاله یا مقاله ای تحقیقاتی هستید، حتما منابع خود را تایید کنید.
ویکی پدیا
owlcation
utleystrategies