نحوه ايجاد و تاييد خبر نامه ايميل قبل از ارسال

آيا نياز است تا بدانيد که چگونه يک خبرنامه ايميل در طراحي سايت ايجاد کنيد؟ هر فردي که صاحب وب سايت است حداقل يک بار از خود اين سوال را پرسيده است.چه صاحب يک وبلاگ ساده با به‌روزرساني‌هاي گاه به گاه باشيد، يا داراي مجله آنلاين با داستان هاي ساعتي باشيد، به احتمال زياد شما نيز جزو افرادي هستيد که يک کمپين ايميل را به صورت منظم اداره مي کنيد.

مشترکان

جمع‌آوري مشترکان در طراحي سايت يکي از رايج ترين کارها در دنياي اينترنت است؛ تمامي افراد اين کار را انجام مي دهند. حتي (GDPR مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معني «مقررات محافظت از داده‌هاي عمومي» است.) قانون GDPR در پارلمان اتحاديه اروپا به تصويب رسيده و به همين خاطر در کشورهاي عضو اين اتحاديه و کشورهاي وابسته لازم‌الاجرا است. اتحاديه اروپا در سال‌هاي گذشته همواره قوانيني را براي حفظ حريم خصوصي و جلوگيري از سوءاستفاده‌ي شرکت‌ها از داده‌هاي شخصي کاربران به تصويب رسانده است. حالا اين قانون، دست شرکت‌ها را براي سوءاستفاده از داده‌هاي شهروندان اروپا، تا حد زيادي مي‌بندد.

قانون GDPR

طبق اين قانون، شهروندان اروپايي مالک داده‌هاي خود هستند و شرکت‌هايي که اين داده‌ها را جمع‌آوري مي‌کنند، براي اين داده‌ها از حق مالکيت بهره نمي‌برند.GPDR نيز موفق نشد تا به افراد را از انجام اين کار منع کند يا سرعت آن ها را آهسته کند. با وجود موانع بسيار زياد، کمپين هاي ايميل همواره در حال رشد هستند. اين کمپين ها، در واقع ابزار هاي زمان سنجي براي اطلاع رساني به خوانندگان و مشترکان، به روز رساني و همچنين افزايش نرخ تبديل (منظور از نرخ تبديل اين است که وقتي کاربري از وب‌سايت شما بازديد مي‌کند، همان اقدامي را انجام دهد که شما از او مي‌خواهيد.)

اين هدف‌گذاري مي‌تواند براي هر طراحي سايت متفاوت باشد. مثلاً در يک وب‌سايت، شما از بازديدکنندگان مي‌خواهيد در خبرنامه ايميلي عضو شوند، يا در وب‌سايت شما اکانت بسازند. شايد اين اقدام در وب‌سايتي ديگر به منزله خريد، دانلود اپليکيشن يا اقدامي کاملاً متفاوت باشد. مهم اين است که براي هر صفحه از سايت خود، هدفي را تعيين کنيد و از کاربران بخواهيد بسته به آن هدف، کار خاصي را انجام دهند.) و فروش کالا ها هستند.

اصول ايجاد خبرنامه

دانستن اصول ايجاد پيام خبرنامه ايميل در طراحي سايت ، مانند قلب و روح هر کمپين ايميل آنلاين است. اگر احساس مي کنيد اطلاعات کافي در رابطه با اين فرايند نداريد يا مواردي را در ايجاد آن از قلم انداخته‌ايد، راهنمايي‌هاي اين پست مي تواند منبعي مفيد براي شما باشد. اين پست، شاخصه هاي کليدي و ضروري را مورد پوشش خود قرار مي دهد و دو مورد از بهترين چک ليست ها را در اختيار شما قرار مي دهد.

اهداف ايميل

بر روي اهداف خود تمرکز کنيد.
بهتر است اين مقاله را با يکي از ابتدايي ترين موارد شروع کنيم: هدف خود را مشخص کنيد. تقريباً تمامي برنامه‌ريزي‌ها با اين جمله شروع مي شود و ممکن است که کمي کليشه اي به نظر برسد، اما انواع مختلفي از خبرنامه‌هاي ايميل طراحي سايت وجود دارد که شامل:

  • اطلاعيه ها
  • خوش آمد گويي ها
  • آموزش ها و نکات مربوط به ايميل
  • مجلات ديجيتال
  • داستان هاي مربوط به مشتريان و برند مورد نظر
  • کارت هاي تخفيف
  • ايميل تاييد
  • تبليغات
  • ايميل دريافتي
  • پيگيري هاي فروش
  • درخواست هاي بررسي
  • دعوت نامه ها
  • ايميل به روزرساني محصول و… است.

چند سوال

آيا مي خواهيد به مشترکان خود در مورد به روز رساني وبلاگ خود اطلاع دهيد؟ آن ها را به رويدادي که قرار است در آينده برگزار شود دعوت کنيد؟ ايا مي خواهيد توجه مشتريان خود را به تخفيف هاي فروشگاه اينترنتي خود جلب کنيد؟

بنابراين بهتر است قبل از شروع هر کاري از خود اين سوال را بپرسيد: هدف من چيست؟

تمامي امور مربوط به وب سايت مانند طراحي، محتوا، تصاوير و پيام هاي انگيزشي، بسته به هدف و ماموريت شما ساخته مي شوند. بنابراين، اولين کاري که بايد انجام دهيد اين است که ذهن خود را متمرکز کنيد و اهداف خود را مشخص کنيد.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/email-newsletter-checklist/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *